tisdag 19 juni 2012

Dålig uppdatering...

Ojdå, det har visst gått en vecka sen jag bloggade sist... Dåligt av mig! Ska försöka bättra mig!

Så, ytterligare en vecka har alltså gått och det har regnat och regnat nästan varje dag, finns det något slut på detta regn?! Just idag har vi fint väder, men garanterat kommer det regna imorgon igen! Pessimistisk jag är nu va!! Eller så kommer det vara jättefint väder onsdag och torsdag eftersom jag jobbar då!

Pysslar med något vid grinden!

Isa har varit hos oss i helgen. Eftersom det regnat hela helgen så har vi försökt att sysselsätta oss inomhus. Man märker så tydligt på André att han tycker det är sååå kul när syrran är här! Han lyser upp som en sol när han ser henne och vill vara med på allt hon gör! Isa tycker oxå att det är jättekul  med lillebrorsan, men ibland blir det lite konflikter om vem som igentligen hade just den leksaken och eller om André gjort något så vill ju jag göra likadant!


 Båda ska sitta på köksbänken med en banan

Båda ska hänga på pappas rygg


Exempel på detta: Andrés mjukisdress börjar bli för liten och knapparna i grenen går upp pga detta så blöjan hänger ut. Jag tyckte det såg så kul ut att jag ville ta kort och satte upp honom på köksbänken, då måste Isa oxå få ta ett kort sittandes på bänken!
Pappa hängde André över axeln, "min tur" hör man från Isa!!! Of course får hon göra likadant!!

Att sitta under akvariet var väldigt kul, André testade oxå senare!

Gullenötar, det är viktigt det där med rättvisan just nu!!

Idag har jag och André varit på vår första "mammagrupps möte" här i Tärnsjö. Det var en liten grupp med tre stycken bara, men alla var jätte trevliga och välkomnande! Vi bytte nr och sa att vi ska träffas för lunch, prommis eller dyligt! SKÖNT att man blev så väl mottagen! Ser fram emot uppföljning!

 Mmmm gott med banan och macka!!



Inga kommentarer: